Thursday 27 September 2012

Rinduku Untuk Ibu :'(

Semua Orang Mempunyai Ibu, Orang  Yang Telah  Bersusah Payah Melahirkan Kita,Menjaga Kita Dan Sentiasa Ada Untuk Kita disaat Kita Memerlukan. Begitu Juga Aku, Mempunyai Seorang Ibu Yang Selalu Ada Untuk Aku,Sentiasa Mendoakan Aku dan Yang Menyayangiku Dengan Penuh Kasih Sayang. Bagiku,Dialah Wanita Terbaik & Sempurna Yang Aku Ada Di Dunia Ini. 

Ibu...
Andai Kau Tahu, Kaulah Yang Menjadi Inspirasiku Untuk Ku terus Berdiri.
Menjadi pembakar Semangatku Dikala Aku Lemah,
Yang Selalu  Terus Ada Menasihati & Memberi Keyakinan Ku Untuk Terus Bangkit.Terima Kasih Ibu.
Kau Mengajarku Banyak Tentang Hidup Ini,
Memberi Ku Erti Cinta , Kasih Sayang & Erti Ikhlas Sebenar.

Jika Ku Renung Kembali,
Terlalu Banyak Dosaku Ke Atas Mu Ibu,
Atas Karenah & Dan Kadang Kala tak terpeduli dengan Nasihatmu.
Maafkan Aku Bu,
Tapi Satu Hal Yang Aku Belajar Dari Itu, Kau (Ibu) Mengajarkan Erti Sabar & Tabah Yang Sebenar..
Tetap Sabar & Senyum Menghadapi Karenah Ku & Hidup ini.
Aku Tak tahu Bu, Apa Akan Terjadi Kepadaku Bila Allah Memisahkan Kita Nanti,Aku Tak Sanggup Kehilangan Ibu :'(

Ibu..
Aku Ingin Selalu Bersamamu,
Mendengar Suaramu sepanjang Waktu,
Melihat Senyum Yang Selalu Terukir Di bibirmu bu,
Menemani Aku Ketika Aku Sedih..
Aku Sangat Bersyukur Kepada Allah Kerana Telah Lahirkan Aku Sebagai Anakmu,Kerana menganugerahkan Aku Seorang Ibu Sepertimu.

Ku Tahu,Kita Bukan Orang Senang. Kita Bukan Dari Keluarga Orang Berada Seperti Orang Lain.
Tapi Ku Tetap Bersyukur Mempunyai Keluarga Yang BAHAGIA Seperti Apa Yang Kita Ada Sekarang.
Aku Bersyukur Menjadi Salah Satu Anggota Keluarga Ini..
Ku Tahu Tanggungjawab Ku Sebagai Anakmu..
Ku  Cuba Menjadi Anak Yang Berjaya Seperti Ibu & Bapa Mahukan.
Dan ingin Terus Membahagiakan Kamu (Orang Tuaku) Selalu,
 Ku Akan Berusaha Untuk Mengubah Hidup Keluarga Kita.

Aku Rindu Kan Kamu..
Rindu Akan Makanan  Buatan Ibu,
Rindu Dengan Senyumanmu,
Rindu Ingin Cium & Memeluk Eratmu Bu..
Aku Sangat2 Merinduimu .
Namun Kini,Hanya Dengan Pangilan Telefon Kita Dapat Berhubung,
Hmmm...Namun,Ku Tak Sanggup...
Ku Tak sanggup dengan Setiap Panggilanku Ibu Akan Menangis  Ketika Bercakap Denganku,
Ku Tak sanggup Mendengar Suara Tangisan Ibu Yang  Merinduiku,
Hmmm...Hanya Allah Tau Betapa Kuat Perasaan Rinduku Ke Atas Ibu.
Ku Selalu Berdoa Untukmu Ibu & bapa,Dan Takkan Lupa Jasa Kamu Berdua.

Ya Allah,
Ampunkanlah Dosa Kedua-Dua Ibubapaku,
Terimalah Pahala Amal Ibadah Yang Mereka Telah lakukan,
Berikan Mereka Kekuatan,Kesihatan & Kebahagian Selalu Ya Allah,
Panjangkanlah umur Kedua-dua Orang Tuaku,
Sembuhkanlah Penyakit ibuku,
Masukkan Mereka Kedalam Syurga Mu Ya Allah Kelak.
Amin.
Bapa… Ibu Ampunkanlah dosa-dosa anakmu ini…Hmmm..
P/s :  Ketika Ibumu Tidur Lelap Cuba kamu Pandang ibu kamu dan bayangkan Bila matanya takkan terbuka lagi untuk selamanya, pastilah kamu akan menitiskan air mata namun tangan ibu tak akan lagi mampu untuk mengusap air matamu, tak ada lagi nasihat ibu yang dulu sering kamu abaikan. Ketika ibu sudah tiada muncul kesedaran di benakmu lalu hatimu berkata "Pernahkah aku membahagiakan ibuku?! Oh sungguh besar pengorbanan ibuku"!!

-Bahagiakanlah Ibubapamu Selagi Mereka masih Ada-