Sunday, 4 March 2012

Neelofa Jadi Model iklan Belacan ?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera All
Hari Nie Hari Yang Indah.Bangun Jak Pagi Aku dapati Tiada Tanda-Tanda Gempa Bumi  ataupun Tsunami ingin berlaku.Kelihatan  Matahari Kian Tinggi Memancarkan Cahaya Teriknya Untuk Mengeringkan Spende Jiran-Jiran  Aku di Ampaian.Semua Binatang Mula Keluar Mencari Rezeki Untuk Sarapan pagi.
Kelihatan Jugak Anjing-Anjing Berkumpul berhampiran Tempat Pembuangan Sampah Berhampiran Rumah Aku,Mungkin sedang mencari kawan mereka yang Hilang semalaman agaknya.Burung-Burung Pun Keluar Terbang dari Sarangnya Ingin mencari sesuap Ulat untuk anaknya.Beruk-Beruk Liar Pula Kelihatan Bergayut Gayut di kabel Elektrik Dengan Hepinya.(Tersesat Agaknya Beruk-beruk nie detik hatiku).Kucing-Kucing Jiran Sebelah Rumah Aku baru bangun dan menggeliat dengan suara Penuh seksinya Hingga Ke ruang Bilik Aku.

Sememangnya Mimpi Malam semalam Sangat Indah Bagiku kerana Termimpikan Neelofa . Hari Itu,Bagaikan Mahu Sahaja Aku Menyambungkan Tido Aku Hingga Ke Petang.Namun,Baru Sahaja Aku Ingin Meneruskan Niat Aku itu.Kedengaran Teriakan Amukan dari Mak Aku Menyuruh Aku Bangun.Arrgghh!! Apehal Lagi Ngan Mak Aku nie.Dengan Wajah Yang sugul & Kerana Takut Menjadi Anak Yang Derhaka bagi  Menjaga Status Aku sebagai Anak Mithali ,Soleh & Kiut Ini dalam keluarga Aku ,Aku pun Cuba Sedaya Upaya Melawan Hasutan Syaitan Untuk Bangun Dari Tempat Tido Aku & berlari pecut Ke Dapur.

" Ya Ada Apa Mak?"
"  Ko Beli Belacan  dulu Kat Kedai Runcit  Sana,Habis Suda Belacan Kita Nie Nak,Bapamu Nie Bha Menyuruh Mama Masak Special "
Dengan Wajah Yang Masih Dalam Malas + Mengantuk  Aku Pun Menjawab " Baiklah Mak! "
Aku Pun Terus Ke Bilik dengan Langkahan Malas & sesekali menutup mata kerana Masih mengatuk. Aku Capai  Kunci Kereta BMW aku dalam bilik aku & Terus keluar Untuk Pergi Ke Pasar.Sampai Je depan Pintu depan Rumah,Mataku Terbeliak!!Aku Cemas & Memandang Sekeliling Rumah  Mencari-Cari Kereta
BMW Aku Yang Mewah Itu.Fikiran Aku Buntu Ketika Itu Tak Tahu Nak Buat APa,Dalam Hatiku "BMW aku kena curi agaknya semalam,begitu lama Aku Kumpulkan duit utk membeli sebijik kereta mewah cam Tue!!" Aku Berteriak Meminta Tolong & Berlari Mendapatkan Mak Aku Yang Sedang Memasak di dapur.

"Mak,BMW aku Kena curi,Apa Harus Aku Buat Nie!!" Sambil Muka ku Pucat meronta-ronta.
Tanpa Ku Sedari,Tong Gas Kuning Hinggap Terpacak Kat Atas  kepala Aku!
"Kepala Hotak Hang BMW ,tue hah Basikal BMX hang Parking kat Belakang Rumah Tue,Kena sampuk agaknya Budak nie" Jerit Mak Aku dengan Loghatnya Bertukar Tiba-Tiba.
Basikal BMX kepunyaan Ku
Betul Jugak,Sejak Bila Plak Aku Ada BMW , Dengan Gaya seperti tidak Bersalah,Aku terus Berlari ke Belakang Rumah & Mengayuh Basikal BMX Aku itu.Semasa dalam Perjalanan Ke Pasar,Sempat Jugak Aku Meround2 Kampung Aku,Melihat Anak-Anak Gadis Di Kampung Aku Yang Kadangkala Mengenyit Mata Apabila Melihatku Lalu Di hadapan Rumah Mereka.Kelihatan Juga Anak-Anak Kecil Bermain Teng-Teng , Ada Jugak Yang berkejar-Kejaran Seperti Kerasukan & Nenek Kawan Jiran Aku sedang Bermain Barbie Doll.Aku Bersyukur dapat tinggal Di kampung yang aman Harmoni itu.

Setelah Sampai Ke Kedai Aku Pun Dengan Lagak Macho Turun Dari BMX Aku tue & MemPARKingkan BMX Aku Di Hadapan Kedai Runcit Dengan Bergaya.Sebelum Itu,Sempat Jugak Aku Menjeling-Jeling Side Mirror Basikal Aku Untuk Membetulkan Rambut Aku Yang Ala-Ala Korea Ini.

"Hey Taukeh! Ada Itu Belacan Kah?"
" Ada Acai,U Cari Sana Sebelah Kanan rak Tue"
"Ok2x Taukeh,Saya Cari Dulu Hah!"

Setelah Sampai Ke Situ,Alangkah Terkejut Beruknya Aku Apabila Melihat Neelofa Yang selama Ini MenJadi Pujaan Hatiku Itu memegang Plastik Belacan Sambil Senyum Manis Kepadaku.Rupa Neelofa Ketika Itu Tak Ubah Seperti Model Iklan Belacan.
"Nak Beli Belacan ye Bang?",Tegur Neelofa..
Tak Sempat Aku Menjawab,Degupan Jantungku Tidak Teratur .Wajah Aku Pucat Seperti Baru sahaja Kena Tamparan Syaitan,Badanku Terketar-Ketar Seperti terkena Kejutan Elektrik , Mulutku Berbuih dan Sejurus Kemudian Aku Pengsan tak Sedarkan Diri.
Sedar-Sedar Je Diri,Aku Berada Dalam Rumah Aku dan Di Kelilingi oleh Mak Aku Sambil Memercik-Mercik Air Sirap Ke Muka Aku.

"Bangun2x..Nampaknya Penyakit Halusinasi Ko Nie makin Teruk Agaknya,Mak Cik Joyah Penjual Karipap Yang Tua Kerepot Tue Pun Ko Boleh Panggil Neelofa?",Jerit Mak Aku.

"Ciss..Mak Cik Joyah!!! .Halusinasi Aku Jak Rupanya, Bilalah Aku  Dapat Jumpa Neelofa Yang Cantik Manis tue"
Arrrrrrrrrrrrrggggghhhhhh!! Hihihi ^_^

10 comments:

Boni JLL3 said...

hahaha..mak cik Joyah

LidiaSuraya said...

Hanaha berangan je upernya

Amirah Raduan said...

hahahhaaa sungguh ! sott sudaaa.. hahahahaaa ^_* (mengenyitkan mata utk awakkk)

SuparMan SuaRez said...

@Boni JLL3

Hahahaha..Macik Joyah Penjual Karipap..Huhuhu

SuparMan SuaRez said...

@LidiaSuraya

Hahaha... ^_^

SuparMan SuaRez said...

@Amirah Raduan

Hahahaha *_^
Wuueekk!! Lebiuu..

::CIK LYNN:: said...

hahahahahaha...ckup2 la brangan tu...lawak la...hahaha

ecadwinkyasha said...

padan muka kena siram! :D

halusinasi jak bah lebih :D

SuparMan SuaRez said...

@::CIK LYNN::

Hahahaha...Tak Da Ubat Dah sembuhkan Penyakit Aku Nie..Hahaha :P

SuparMan SuaRez said...

@ecadwinkyasha

Tak Pa Lah..Air Siram Tue wehhh..Hahahaha